Overview of Nhon metro line

Báo Dân ViệtBáo Dân Việt31/05/2024


Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 1.

The Depot station, which includes many different sections, has been completed. Train testing and emergency training are currently underway... the Nhon - Hanoi station metro line is expected to be operational in July this year.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 2.

Video: Overview of the Nhon - Hanoi station metro line before it goes into operation.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 3.

Nhon Depot Station (Tay Tuu Ward, Bac Tu Liem District, Hanoi) of the Nhon - Hanoi Railway Station urban railway project has been completed. After more than 10 years of construction and more than 4 years of assembling train cars, many trains are now running on trial.

With an area of ​​15 hectares, Nhon Depot - Hanoi Station includes works such as the operating building (OCC), train hangar, maintenance house, electrical engineering and other auxiliary works.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 7.

Image of the train hangar at the Depot station. Many trains are currently undergoing testing so they can be put into operation in July this year.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 8.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 9.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 10.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 11.

Maintenance area, electrical engineering...

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 12.

Train maintenance engineers and workers. At the end of 2021, 10 trains of the Nhon - Hanoi station metro project arrived at the Depot. The trains are manufactured according to European standards, the manufacturer is Alstom (France).

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 18.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 19.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 20.

The works at the Depot station are completed, just waiting to be put into operation. The Depot project started on January 12, 2013, 7 years after the station was completed.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 21.

Train washing area. Nhon - Hanoi station metro trains are cleaned using French automatic washing technology, the entire train cleaning process takes only 3 minutes.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 22.

Operational area - OCC (including the operation, monitoring and command center of the entire Nhon - Hanoi railway station urban railway ) at Depot station.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 23.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 24.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 25.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 26.

Currently, the staff of Hanoi Metro Company Limited starts working on the trial operation from 7:45 a.m. and ends at 4:45 p.m. every day (except Saturday and Sunday).

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 27.

The trial operation is supervised by a number of foreign experts.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 28.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 29.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 30.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 31.

Technical parameters at the Operation, Monitoring and Command Center of the entire Nhon - Hanoi Railway Station urban railway line (OCC).

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 32.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 33.

The Nhon - Hanoi railway station urban railway section is 12.5 km long, passing through 8 elevated stations and 4 underground stations, of which the elevated section (Nhon - Cau Giay) is 8.5 km long and the underground section (Cau Giay - Hanoi station) is 4 km long.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 34.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 35.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 36.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 37.

After several delays, the project is expected to begin serving passengers in July this year. The project's extension has increased costs, with the total proposed investment being VND34,530 billion, an increase of about VND4,905 billion compared to the original estimate.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 38.

Image inside Nhon station (S1).

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 39.

Train driver test runs on Nhon - Hanoi station metro line. Previously, dozens of train drivers had many courses to operate this train.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 40.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 41.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 42.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 43.

To board the train, passengers use a plastic card or coin ticket. Each ticket can only be swiped once when the door opens.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 50.

Inside the Nhon - Hanoi station metro train. The train is fully equipped with amenities such as air conditioning, ventilation, passenger radio system, camera system, independent fire and smoke detection system, LED lights that automatically adjust the light appropriately when entering the underground section.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 51.

The interior of the train is mainly designed in light gray, the handrails for passengers standing on the carriage are red. The train also has priority areas for the disabled, seats for the elderly, women and children.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 52.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 53.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 54.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 55.

The station areas along the metro line are decorated and have beautiful scenery.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 56.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 57.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 58.
Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 59.

The train also uses the CBTC (Communication-Based Train Control) signalling solution called URBALIS, which is Alstom's most advanced solution with advantages such as flexible control system structure; optimizing safety and ensuring uninterrupted service provision for passengers.

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 60.

Image of train entering Nhon station (S1).

Toàn cảnh tuyến metro Nhổn - ga Hà Nội trước ngày đi vào hoạt động- Ảnh 61.

According to plan, the Nhon - Hanoi station metro train will be put into commercial operation from July this year.

LE HIEU - PHAM HUNG



Source: https://danviet.vn/toan-canh-tuyen-metro-nhon-ga-ha-noi-truoc-khi-di-vao-hoat-dong-20240531101429308.htm

Comment (0)

No data
No data

Same tag

Same category

Why is the upcoming Vietnamese blockbuster 'Snow White' receiving a strong reaction from the audience?
Phu Quoc in top 10 most beautiful islands in Asia
People's Artist Thanh Lam is grateful to her doctor husband, and "corrects" herself thanks to marriage
Welcome to Vietnam

Same author

Heritage

Figure

Business

No videos available

News

Ministry - Branch

Local

Product